23/03/2013

Справедливостта невинаги значи едно и също нещо.

Ексклузивно с Оливия Гесър
„Ако Медеор отиде в затвор до живот, това може да е победа за мен, но не бих могла да съм сигурна, че е абсолютна победа за обществото, макар и да би било справедливо.“

Днес няма човек, който да не е чувал името Оливия Гесър. А ако има такъв, то той най-вероятно живее в ледена пещера в Антарктида, макар че и до там изпращаме сови с абонаменти. Ако все пак имате малка къщичка на луната, Оливия е жената, която не се поколеба да застане очи в очи с Дона Медеор и да повдигне всички ужасяващи обвинения, които покрусиха цялото магьосническо общество.

Срещаме се далеч от Министерството, Заседателната зала и цялата суматоха и с изненада отбелязвам, че изглежда съвсем мъничко нервна. Или може би просто наелектризирана. Което и да е от двете, факт е че тя приема интервюто ни след първата сова, за да отговори на въпросите, които всички си задаваме в продължение на седмици...

Здравейте! Чест е, че се съгласихте на това интервю, имайки в предвид, че обикновено Вие сте човекът, който задава въпросите...
Разбира се, че бих се съгласила... и всъщност благодаря. Честно казано, поначало смятах, че би било правилно всички да имат представа какво се случва покрай делото, не само адвокатите. Иначе единственото, което остава за хората, са слухове. Далеч по-добре е, че вие покривате събитията.

Това бяха и думите на Антъни Пиърс, който освен всичко останало наблегна на това, че обвиненията към Дона Медеор са абсурдни...
А. Не си губите времето. Е, работата му е да набляга именно на това. Разбира се, думата "абсурдни" определено е далеч от... хм, коректна, но поне показва, че е готов да защитава клиента си. Радвам се.

Освен това не беше и единствената. Ако мога да цитирам, Пиърс каза: „аплодирам тяхната креативност“ и твърдо застана зад версията, че Медеор е изкупителната жертва, която обществото търси след събитията от изминалите месеци.
/секунда тишина, приветства многозначително изражение на лицето ѝ/ Не се обиждам лично от това, но във всеки случай намекването, че сме измислили обвиненията, е глупаво. Ако господин Пиърс е способен да докаже невинност по някои от тях, толкова по-добре за него - целта ни не е да съдим невинни хора; но истината е, че имаме доказателства за абсюлотно всичко. И би било безумно нелогично да си изсмуквам обвинения между пръстите - такова нещо директно означава край на кариерата ми не само в Министерството, но и в правото като цяло... Що се отнася до версията... до изкупителната жертва... Прокуратурата НЕ се интересува от това да угажда на обществото. Повдигнати са обвинения, защото има допуснати престъпления и точка. Ние не сме PR отдел на Министерството, така че обществените настроения спрямо Дона не ни интересуват. Ако целта ни беше просто да я очерним, щяхме да използваме медиите, не съда. /загадъчно повдига ъгълчетата на устните си/

Казахте край на кариерата Ви... какво би значила евентуалната загуба за Вас?
Ами... ако трябва да съм честна, не съм мислила за това подробно. Не защото не вярвам в силите на опонента си, а защото чисто и просто той няма как да успее да измъкне клиентката си от всичко... че дори от повечето обвинения. Така че пълната загуба в момента ми се струва невъзможна. Във всеки случай, ако нещо такова стане... ситуацията едва ли ще се промени безумно много за мен. Виждате ли, поне доколкото ми е известно, няма единен блок, който да стои зад мен и да стиска палци да победя. Ако се окаже, че Медеор отиде в затвор до живот, това може да е победа за мен, но не бих могла да съм сигурна, че е абсолютна победа за обществото, макар и да би било справедливо. Така че... тук не става въпрос само за чист плюс или чист минус за мен... и не подобни мисли ме мотивират да си свърша работата перфектно за това дело.

Звучите така, сякаш не сте сигурна, че мястото на Медеор е в „Азкабан“...
Това ми е работата. Да съм сигурна. Но дали мястото й е в "Азкабан"... Господин Пиърс ще има правото в края на делото да поиска от съда присъдата - сигурна съм, че ще има такава в полза на държавата, да - да не се изпълни в Азкабан. И ако трябва да съм честна, аз едва ли ще се възпротивя. Истината е, че всички осъзнаваме, че с пръчка или без Дона Медеор би могла да се измъкне от затвора, ако това реши... независимо под каква охрана бъде сложена. От малкото ми срещи с нея не останах с впечатлението, че има намерението да прави нещо подобно, но... при положение, че е такава, каквато е, няма значение дали затворът ще е точно Азкабан.

Ако „Азкабан“ не е най-сигурното място, способно да я задържи, то какво тогава?
/след кратко мълчание/ Ако мога да отговоря с въпрос... а вие смятате ли, че е наложително Дона Медеор да бъде задържана по този начин? /замлъква и рязко продължава/ Медеор е дадена под съд за сериозни престъпления... почти всички са свързани с действията й, когато е имала ръководна позиция. Нито в самото дело, нито аз бих се опитала да ви убеждавам обаче, че тя е директно опасна за обществото. Не я съдим за убийство или посегателство над някого... така че, както казах, аз не бих била против да не бъде затваряна под най-строгите режими.

Обществото отдавна не бе обичало някой, така, както бе обичало Дона Медеор и много хора все още се колебаят в позицията си, относно създалата се ситуация. Ако не бяхте прокурорът в това дело на коя страна щяхте да седите?
Наистина? Честно казано, подозирам, че щях да бъда чисто и просто объркана. Доказателствата срещу нея са достатъчно красноречиви, но... както се опитвате да намекнете, справедливостта невинаги значи едно и също. Така че предполагам, че просто щях да бъда объркана.

Вие познавате Медеор лично, нали?
Да, познавам я.

Благодаря за отделеното внимание и отговори. И успех на делото... 

за "Пророчески Вести": Джорджи Р. Бинг

No comments: