30/03/2013

Маслинено зелени противоречия

Ексклузивно с Тенор Тейлър
"...ситуацията от предишната учебна година не би се повторила, поне докато аз съм заместник директор."

Седмици преди откриването на новата учебна година успяваме най-накрая да получим съгласие от Тенор Тейлър, заместник директор на училището по магия и вълшебства „Хогуортс“, за да си поговорим за събитията от изминалите месеци. И не само. В маслинено зелените ѝ очи срещаме една неподправена и задушаваща тъга... а защо ли? Разбираме, че цяло лято е била почти неоткриваема по ред причини... някои от които са чакали да бъдат разказани днес. Най-накрая. Днес. Накрая обаче оставаме с повече въпроси от получените отговорите в това противоречиво интервю...

Здравейте, надяваме се, че вече не съжалявате, че се съгласихте на това интервю...
Здравейте. Не, не съжалявам, макар че не обичам да съм под светлините на прожекторите, честно казано.

Но Вие сте едно от главните действащи лица под прожекторите напоследък, заместник директор на "Хогуортс", дори се кандидатирахте за поста Министър на Магията?
Вярно е, но ми се ще да беше по-спокоен животът, макар че в "Хогуортс" това едва ли е възможно. Колкото до министерския пост - да, така е.

Ако бяхте спечелили, това щеше да значи „край спокоен живот“, чувствате ли си удовлетворена от загубата си?
Ами не мога да кажа, че съм удовлетворена - едва ли има човек, който да се радва, че губи. Макар че лично на мен Министерството никога не ми е било висша цел, по-скоро ми беше интересно да видя какво би било на друго поприще и малко да сменя обстановката.

Мислите ли, че сте готова за такъв отговорен пост?
Ами издържах да бъда заместник-директор на "Хогуортс" досега, предполагам, че да.

Относно това... как ще коментирате събитията от изминалата учебна година? "Хогуортс" трябва да е едно от защитените места на света, а изчезваха не само ученици, ами дори професори... дори самата Вие? И никой не ни даде официално изявление по въпроса, а някои от родителите са готови да задържат децата си у дома тази година?
Всичко беше работа на Медеор, както се оказа впоследствие, което изобщо не ме учуди. "Хогуортс" е защитено място, да, но не и когато се внедряват хора от Министерството, които застрашават не само здравето, а и живота на учениците. За съжаление, колкото и да ми се иска да го бях предвидила, истината е, че й вярвах, както и много други покрай мен, а останах излъгана. Но всичко това е минало, не виждам причина да се ровим в старите рани, защото е сигурно, че няма да се повтори.

Ако не ме лъже паметта именно Медеор беше отговорна за поста Ви Заместник директор?
Всички правим грешки, доверявайки се на неправилния човек.

Говори се, че Министерството е поставило нов професор в „Хогуортс“ за новата учебна година? Допитаха ли се до Вас?
Искрено се надявам новият професор да не бъде като старите лица, предложени от Министерството... /замлъква рязко/

Имате ли коментар върху управлението на Крийп Куотър до момента? Вие бихте ли действали различно?
Крийп има да се справя с много проблеми, останали покрай предишното правителство, задачата й не е лесна, надявам се, че знае какво прави. Колкото до мен самата, не бих могла да Ви отговоря, тъй като никога не съм заемала този пост и не съм имала такива проблеми.

Смятате ли, че обвиненията срещу Дона Медеор са реални? Изглежда обществото е раздвоено... а Вие?
Всъщност да, не виждам друго логично обяснение за събитията, които се случиха. Не мога да кажа, че съм раздвоена.

Смятате ли, че заслужава да бъде изпратена в Азкабан?
Това трябва да го реши съдът, не аз. Трябва да бъде наказана за действията си, да, но не задължително в Азкабан.

Разбрахме, че е имало ново изчезване от редиците на преподавателите по време на Летния лагер „Фламел“, да очакваме ли ситуация като от учебната година?
Не бих го определила като "изчезване", просто колегите ми също имат нужда от почивка. Не, ситуацията от предишната учебна година не би се повторила, поне докато аз съм заместник директор.

Говори се, че не прекарвате много време на лагера, а сте официалният лидер там, как ще коментирате? Какви са причините?
Кой е казал, че не прекарвам много време на лагера? Там съм, просто имам и други задължения, които ми се налага да върша, затова не ме виждат много често.

По думите на учениците дори пропускате някои от уроците си...
Те също пропускат моите.

Ако е удобно да попитаме... как са нещата в личен план? Знаем, че сте харесвана от много мъже, но никога не са Ви виждали с някого. Защо е тая потайност?
Нещата са добре, благодаря. Колкото до мъжете, предпочитам да не коментирам.

Не мислите ли, че това интервю само ще повдигне повече въпроси в главите на читателите ни, отколкото отговорите, които ни дадохте?
Възможно е, много често отговорите предизвикват още повече въпроси - но не мисля, че има човек, който би могъл да отговори на всичко и след това нито един читател да не се зачуди още нещо, което не сте се сетили да ме попитате.

Права сте, предполагам. Благодаря за отделеното време и успешна учебна година!
И аз благодаря, беше ми приятно.

за "Пророчески Вести": Джорджи Р. Бинг

No comments: