09/03/2013

Оръжието на Справедливостта

Ексклузивно с Антъни Пиърс
"Всички търсят изкупителната жертва и  
човекът на върха винаги е агнето, което бива заколено."


Антъни Пиърс... адвокът със спокойна и сигурна кариера, докато не заложи всичко на една карта. Дамата на сърцата. Или поне бившата. Дона Медеор.
Срещаме се рано, рано в петък. За адвокат като него, водещ делото на живота си, а и това на века, няма време за почивка, макар че повечето сме се потопили в уикенда от сега. Освен очевидните въпроси, които вълнуват всички, ще се опитаме да научим и малко повече за самия него. Първото, което забелязваме е рошавият облак коса на главата му, който ни кара да се усмихнем, въпреки сериозността на срещата ни.

Здравейте г-н Пиърс. И благодаря, че се съгласихте на това интервю, чух че сте отказали всякакви срещи с медиите до този момент по очевидни причини. Какво Ви накара да промените мнението си?
Здравейте и на вас, г-це Бинг. Ами реших, че е време публиката да научи поне малко за делото, което ще се разглежда скоро от Магисъбора. Медийното внимание разсейва всички и затова досега не исках нищо да излезе по грешния начин. Сега вече всичко е наяве и съм на ваше разположение за всички въпроси, които искате да отправите към мен.

Чудесно. Тогава ще стрелям директно. Оливия Гесър едва ли не Ви е обявила война. Смятате ли, че имате реални шансове за победа, имайки в предвид сериозността на обвиненията срещу клиентката Ви?
Разбира се. Повечето от обвиненията срещу клиентката ми са абсурдни. Прокуратурата, в лицето на г-жа Гесър, е решила да извади "Война и мир" в тези обвинения с надеждата поне едно от тях да им донесе някаква силна присъда. А относно войната, която тя е обявила - нека заповяда с целия арсенал, с който разполага. Не е нужно да казвам, че аз ще я чакам, въоръжен до зъби.

Какво би означавала една евентуална загуба за самия Вас и за обществото?
Загубата би открила една огромна дупка в съдебната система, която едва ли някога ще бъде запълнена. Не мога да бъда сигурен какво ще е решението на съда, но ако се случи така, че то да е в полза на прокуратурата, ще бъде направена една невероятна грешка, която ще въздейства точно толкова силно върху цялото магьосническо общество, колкото и върху клиентката ми. А за самия мен... За самия мен това би означавало край на кариерата ми.

Какво е да работиш толкова близо до Дона Медеор?
Считам го за огромна чест, макар че е жалко, че е под тези условия. Всеки разговор, който провеждам с нея, ме убеждава защо тя е била лидера на обществото за толкова много години и защо всеки се е доверявал на преценката й. Определено е удоволствие или поне би било, ако ситуацията не беше толкова сериозна.

Кажете ни една дума, с която бихте я описали?
Силна. Физически и психически.

И ако загуба би била края на кариерата Ви, какво би била победата?
Победата би значела възтържествуване на справедливостта, понеже Дона Медеор е едиствения човек в цялото магьосническо общество, който подхожда към работата си с мисъл, насочена главно към общото добро, вместо към нейното собствено. Всеки човек в работата си допуска грешки, никой не оспорва това. Но всяко общество иска резултати и поправки на тези грешки, а свободата, в която всички живеем днес, е главно заради самата г-жа Медеор. Победата би значела справедливост.

Взимайки в предвид делото аз Ви намирам за безстрашен. Вие как бихте се самоопределили?
Лично аз считам себе си за средството, което помага срещу нечестността. За меча, който пробожда лъжата право в сърцето и помага на правдата да възтържествува. Моята работа е да защитавам клиентите си от абсурдните обвинения, които им биват отправяни и макар да нямам кой знае какъв опит, винаги давам всичко от себе си в тази си своя мисия. Не бих казал, че съм безстрашен, всеки се страхува от нещо. Но истината за мен е едното нещо, което не подлежи на никакви клевети и както съвсем скоро ще разберете, истината тук е интерпретирана по доста креативен начин.

Значи всичко е един фарс, създаден от недоброжелатели?
Отчасти, да. Моята клиентка е била лидер на магьосническото общество и е помогнала изключително много за неговото развитие. И сега, когато някакви нещастия са се случили, всички търсят изкупителната жертва и понеже човекът на върха винаги е агнето, което бива заколено, Дона Медеор е човекът, който е съден. Това е ситуацията, обобщена в няколко думи. Прокуратурата е задължена да отправи обвинения и макар да аплодирам тяхната креативност в някои от тях, повечето са абсолютна глупост.

Налагало ли се е да преодолявате собствените си принципи, за да защитите клиент?
Работата на един адвокат е да представи най-добрата морална и етична защита на своя клиент, на която той е способен. Принципите на човека остават настрана в тази работа. Но в собствената си практика, аз винаги съм се водел по собствения си инстинкт. Когато вярвам, че клиента ми е невинен, аз хвърлям всички усилия в неговата защита. Принципите ми се базират на истината и аз никога не съм вършел каквото и да е нещо, което да й противоречеи по какъвто и да е начин.

Какъв е Антъни Пиърс извън съдебната зала?
Ами ако питате мен, нормалния ми живот се състои в чиста радост от самия живот, от всичките малки и приятни неща, които той предлага. Много хора изпускат това в тяхното ежедневие и аз благодаря на Бога, че съм в състояние да забелязвам тези малки неща, понеже именно те правят живота страхотен. Ако питате други хора, обаче... Е, тяхното мнение коренно се различава от моето.

Някои хора Ви свързват с млада, червенокоса дама, какво бихте казали по въпроса?
Тези хора са прави, макар нещата да са далеч по-прости, отколкото изглеждат. С въпросната дама, чието име ще избера да не споменавам, сме в чисто приятелски отношения и всяко убеждение в противното, е жалък опит да изкарат моя милост и горката дама като нещо, което двамата просто не сме.

Значи сте свободен?
Всички хора сме свободни, това е право, с което се раждаме и никой не може да го отнеме. Но ако имате предвид неангажиран, тогава да, може да се каже, че съм. Макар някои мои... ъъъ, да ги наречем почитателки, да не са съгласни с това твърдение. /нервен се смее/

А влюбен ли сте?
Влюбен съм в живота, както и в правото. Мръсна професия е, много аргументи има за това, но е онова, което ме държи буден всяка вечер, със своите обещания за по-светло бъдеще и по-приятно общество. В сърцето ми също стои една дама, но нейното име отново ще предпочета да не споменавам. Предполагам, че тя знае, но дори и да не е така, нека ситуацията да остане такава, каквато е.

Ако не беше правото, с какво бихте се занимавали?
Ами най-вероятно бих си запълвал свободното време с риболов. Отлично средство е за разпускане, а и донася на ума спокойствие, което много малко други хобита предлагат. В краен случай бих могъл да стана надзирател в някоя клиника за умствено здраве. Не съм сигурен защо, просто някак дълбоко в душата си чувствам, че ако правото не беше пленило сърцето ми, то аз щях да се намирам в някоя такава клиника.

Благодаря Ви още веднъж за отделеното време и внимание и успех в делото!
Благодаря и на вас!
За "Пророчески Вести": Джорджи Р. Бинг

No comments: