06/04/2013

Happiness, hit them like a train on a track

Ексклузивно със Седрик Финли
"Крийп Куотър - за вас по-скоро Министър на магията, но за мен... майка на децата ни."

Днес, само два дена преди учебната година в „Хогуортс“ се срещаме с още един преподавател, един от малкото, които остават на поста си, въпреки събитията от изминалите години. Вярно, училището се пълни рязко с орда от нови преподаватели назначени от новия заместник директор – професор Майкъл Джеферсън. Да, Тенор Тейлър изчезва само няколко дни след интервюто, което отпечатахме миналата седмица. Малко е плашещо, но професор Седрик Финли все пак склонява да говори с нас. Не знам дали думите му ще успеят да убедят родителите да върнат децата си в училището и тази година, но той със сигурност ще Ви изненада... О, и то как! Просто... четете...

Здравейте. Ужасно се радвам, че се съгласихте на това интервю, други професори ни отказаха, но Вие сте тук и благодаря за което.
Здравейте. Аз също се радвам, че най-накрая намерих смелостта да отговоря на вашите въпроси. Надявам се, че няма да боли. /смее се/

Няма. Обещавам. Много от колегите Ви от предишните години вече не преподават в училището по различни причини. Вие защо се връщате?
Защото работата ми е едно от онези неща в моя живот, които обожавам. Защото въпреки всичко, което се е случило или предстои да се случи, "Хогуортс" винаги е бил и ще бъде "Хогуортс". А и тук съм израснал. Седем дълги години от моя живот минаха между стените на двореца, бях обучаван от най-добрите преподаватели в магьосническото общество и те до голяма степен ме направиха човека, който съм днес. Аз и колегите ми сме готови да защитаваме името, честта и възпитаниците на "Хогуортс" до последно.

Предполагам Ви известно, че много родители се опасяват да върнат децата си в „Хогуортс“, смятате ли, че училището ще се принуди да затвори врати, особено сега, след изчезването на Тенор Тейлър?
В никакъв случай. Първо, не бих нарекъл онова, което се случва с Тенор, изчезване. По-скоро бих казал, че си е взела почивка. При това заслужена. А що се отнася до родителите... Те не бива да се притесняват за живота и здравето на своите деца. Освен учебно заведение от най-висок ранг "Хогуортс" е и едно от най-сигурните и защитавани места в магьосническия свят. Докато аз и колегите ми приемаме тези деца като свои собствени и изобщо докато продължаваме да бъдем там, "Хогуортс" е най-безопасното място и децата са в най-добрите  ръце, в които биха могли да бъдат оставени.

Вие бяхте един от професорите, който пострада през изминалата учебна година. Как промени това живота Ви?
Предпочитам да не категоризирам нещата като само добри или само лоши. Както е казал Шекспир: "Нищо не е добро или лошо, само мислите ни го правят такова." Погледнато и от позитивна, и от негативна точка обаче, мога да кажа, че... не бе едно най-приятните преживявания в живота ми, но определено го промени. И то в положителна насока.

То ли Ви въвлече в революционните движения на Крийп Куотър, които по-късно я издигнаха още повече в очите на хората, та чак до поста Министър?
Щях да се включа в революцията, водена от Крийп Куотър, дори и да не бях бил пострадал по онзи начин преди това. Из цялата страна се случваха ужасни неща и беше напълно недопустимо да стоим със скръстени ръце и да очакваме всичко да се нареди от самосебе си. Нямаше място и за страх. Мисля, че от будността на хора като Крийп Куотър трябва да се поучаваме всички. А и не смятам, че само това я издигна до поста й на Министър на магията. Смятам, че незабавните й и адекватни действия в момент, в който всичко и всички бяха парализирани от паника... Смятам това само за едно от незаменимите й качества, които й извоюваха министерското място.

Всъщност никой не знае какво е да работиш близко до нея, тъй като никой не го е правил. Куидичните ѝ фенове винаги са казвали, че не е трудно да я обикнеш, защото винаги ги е забавлявала с надменността към противниковите играчи, но Вие я познавате от по-близо. Каква е?
Крийп Куотър притежава нещо, което не може да се опише. То просто трябва да се види. Не само поради това, че прекрасен водач на хора, както се убедихме по време на революционните движение и както продължаваме да се убеждаваме сега, когато е Министър на магията, а и поради факта, че е човек в истинския смисъл на думата, тя заслужава най-доброто. Ако трябва да бъда честен, мисля, че най-хубавият момент в живота ми е онзи, в който се запознахме. Радвам се, че всичките онези ужасии свършиха и ние все още сме близки, дори още повече от преди. И съм безкрайно щастлив, че имам Крийп Куотър в живота си.

Имате Крийп Куотър в живота си? Най-хубавият момент... Искате да кажете, че...? Сериозно?
Искам да кажа, че аз и Крийп Куотър сме заедно, да.

Ако е удобно да попитам от кога и защо ни казвате... сега?
Смятам, че било то като играч на националния отбор по куидич или като министър, Крийп Куотър има правото да пази поне част от личния си живот наистина личен. Заедно сме от достатъчно дълго време, че да можем спокойно да заявим, че връзката ни е стабилна; връзка на сериозни и зрели хора. Нито един от двама ни не харесва показността и мисля, че заради това разбирате чак сега.

Разбира се. Разбирам. Не се ли страхувате, че превръщайки темата в общественото достояние би предизвикало нездравословен интерес?
Двама човека са се намерили един друг. Това е нещо красиво. Защо трябва да се страхуваме от интереса на хората? А и според мен въпросният интерес би бил продиктуван по-скоро от министерския пост, който Крийп заема, но въпреки това не смятам, че медиите, а и хората, трябва да смесват семейния й живот с професионалните й задължения.

Имайки в предвид, че след два дена тръгвате за „Хогуортс“, а тя остава в Лондон, кое ще Ви липсва най-много в нея?
Цялата ще ми липсва. От омайващите сини очи, красивата й усмивка и огненочервените й къдрави коси, запазената й марка, до децата ни, които носи в себе си. О, изпуснахте си перото... Заповядайте! Да, Крийп Куотър и аз очакваме близнаци след около шест месеца. Мисля, че в тази вселенска реалност няма по-щастлив мъж от мен.

Говорим за... една и съща Крийп Куотър, нали?
Да, говорим за една и съща Крийп Куотър - за вас по-скоро Министър на магията, но за мен... майка на децата ни.

Господи, не мисля, че има вселенска реалност, в която да има мъж, по-щастлив от Вас!
Със сигурност няма.

за "Пророчески Вести": Джорджи Р. Бинг

No comments: